Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Radnice

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

Poslední změna: Středa 29.02.2012 16:42 by slezsk109

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Dle ust. § 12 odst. 1 zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů, ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu:

    a) byl-li zápis proveden na základě pozměněných, neplatných nebo padělaných dokladů nebo nepravdivě nebo nesprávně uvedených skutečností
    b) byl-li objekt, na jehož adrese je občan hlášen k trvalému pobytu, odstraněn nebo zanikl nebo je podle zvláštních právních předpisů nezpůsobilý k užívání za účelem bydlení   
    c) zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana, a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.

    Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místě trvalého pobytu podle odstavce c) jen na návrh vlastníka objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby uvedené v § 10 odst. 6 písm. c) zákona o evidenci obyvatel. Navrhovatel je v takovém případě povinen existenci důvodů uvedených v odstavci c) ohlašovně prokázat.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    K podání návrhu o zrušení údaje o trvalém pobytu je oprávněn:

    Vlastník objektu nebo jeho vymezené části nebo oprávněná osoba podle § 10 odst. 6 písm. c) zákona o evidenci obyvatel. Za oprávněnou osobu se považuje osoba starší 18 let, způsobilá k právním úkonům, která je oprávněna užívat objekt nebo jeho vymezenou část (např. byt nebo obytnou místnost), anebo je provozovatelem ubytovacího zařízení, kde je  občan přihlášen k trvalému pobytu.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Dle ustanovení § 12 odst. 1 písmena c) zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel, ve znění pozdějších předpisů, ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu na návrh oprávněné osoby, zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo k jeho vymezené části, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu a občan tento objekt  nebo vymezenou část neužívá /obě podmínky musí být splněny současně/.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    K zahájení správního řízení je třeba předložit návrh o zrušení trvalého pobytu a doklady dosvědčující uvedené skutečnosti (např. výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, rozsudek soudu aj.). Je-li žadatel právnickou osobou (např. bytové družstvo), dokládá rovněž výpis z obchodního rejstříku. Doklady jsou předkládány v originále nebo v úředně ověřených kopiích.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Podáním návrhu u příslušného obecního úřadu. Příslušnost obecního úřadu se řídí místem trvalého pobytu občana, jemuž se ruší trvalý pobyt.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    U Úřadu městského obvodu Slezská Ostrava,  odboru vnitřních věcí, ohlašovna, v úředních hodinách:

    Pondělí a středa:8.00 – 11.30 hodin , 12.30–17.00 hodin
    čtvrtek: 8.00 – 11.30 hodin , 12.30-14.30 hodin

     

    Pavlína Volná
    referent agendy ohlašovny a matriky
    599410078 3 / Slezská Ostrava, Těšinská 35
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    K návrhu o zrušení údaje místa trvalého pobytu je potřeba doložit doklady osvědčující, že:

    • žadatel je oprávněn k podání žádosti, t.j. jestliže je vlastníkem domu nebo bytu (výpis z katastru nemovitostí, kupní nebo darovací smlouva s doložkou právní moci vkladu do katastru nemovitostí) nebo, jestliže je oprávněn užívat byt (nájemní smlouva), jestliže je nájem bytu na dobu určitou, která již uplynula, rovněž doklad o prodloužení nájmu (např. dodatek ke smlouvě, potvrzení o pokračování nájmu)
    • odpůrci zaniklo právo byt užívat (pravomocný rozsudek soudu o zrušení společného práva k nájmu bytu, dohoda bývalých manželů, pravomocný rozsudek o rozvodu manželství, přechod nájmu, prohlášení o opuštění domácnosti atd.),
    • odpůrce dům, byt nebo jejich vymezenou část neužívá (tuto skutečnost uvedou účastníci řízení do protokolu při ústním jednání, popřípadě ji mohou potvrdit svědkové).
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Předepsané formuláře nejsou stanoveny. Možno využít tento vzor:  Žádost o zrušení údaje o místu TP

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za každou osobu uvedenou v návrhu je poplatek 100,-

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůta pro  vyřízení žádosti  o zrušení údaje místa trvalého pobytu je správním řádem stanovena na 30 dnů, ve složitějších případech na 60 dnů, i tuto lhůtu  může nadřízený správní orgán podle potřeby prodloužit.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Občan, jemuž má být trvalý pobyt zrušen.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Hlavní zásadou správního řízení je spolupráce účastníka řízení se správním orgánem. 

    Účastník řízení:

    • doplní neúplné podání ihned po výzvě správního orgánu
    • dostaví se k ústnímu jednání
    • přebírá písemnosti mu adresované do vlastních rukou
    • uvede pravdivě všechny skutečnosti potřebné k objasnění věci
    • doloží potřebné doklady a nic nezatají
    • navrhne důkazy, svědky
  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů

    Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Řádným opravným prostředkem proti rozhodnutí o zrušení údaje o místu trvalého pobytu je odvolání. Proti rozhodnutí vydanému Úřadem městského obvodu Slezská Ostrava se lze odvolat do 15 dnů ode dne jeho  doručení k  Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí, prostřednictvím Úřadu městského obvodu Slezská Ostrava, odboru vnitřních věcí, Těšínská 138/35, 710 16 Ostrava - Slezská Ostrava

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit

    Podle zákona  § 11 odst. 1 d) zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů, skončí platnost občanského průkazu nabytím právní moci rozhodnutí o zrušení údaje o místu trvalého pobytu.

    Občan, jemuž byl zrušen údaj o místu trvalého pobytu, je povinen požádat o vydání nového občanského průkazu do 15 pracovních dnů  po nabytí právní moci tohoto rozhodnutí (§ 14 odst. 1 d)  zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějšíchpředpisů.

  20. Popis byl naposledy aktualizován

    25.05.2018

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

Kontakt

Kontaktní centrum

844 121 314


Spojovatelka

599 444 444


Úřad městského obvodu Slezská Ostrava
Těšínská 35
710 16 Slezská Ostrava


Úřední hodiny »